שיווק רב שכבתי – בחשיפה בלעדית איך זה עובד!

שיווק רב שכבתי

שיווק רב שכבתי, הוא מודל עסקי שחברות רבות בעולם דוגלות בו לצורך קידום המכירות וקידום המוצרים שלהן על ידי תגמול של משווקים ומפיצים שונים במכירת המוצרים שלהם.

כאשר יש שיטת תגמול בחברת שיווק רשתי, שבה גם אלה שצרפו תחתיהם משווקים נוספים מרוויחים מהמכירות הללו – הרי שמדובר כבר בשיווק רב שכבתי. מדובר באחד המודלים המוכרים ביותר בעולם. רבים אוהבים אותו ומתפרנסים ממנו, רבים פחות מתחברים או לא הצליחו בו ולכן אפילו מקניטים אותו – אולם בפועל אין ספק כי מדובר באחד המודלים העסקיים המצליחים והרווחיים בעולם כיום.

איך נדע שהחברה לא מוכרת את המוצרים במחיר משתלם יותר מאתנו?

אחת הדאגות הגדולות של מפיצים שונים היא שהחברה תמכור את המוצרים במחירים טובים יותר, במבצעים או בחנויות ועל ידי כך תגדיל את המכירות שלה מבחינתה אך תפגע במפיצים מצד שני כיוון שיהיה להם קשה יותר לשווק את המוצרים.

ובכן חברות רבות המצליחות במודל של שיווק רב שכבתי מצליחות בו מכיוון שהן משקיעות הן במוצרים והן במפיצים שלהן. כלומר – הן מציעות למפיצים אפשרות להרוויח כסף בצורה מכובדת ולא שמים להם מקלות בגלגלים. אותן חברות לא משווקות את המוצרים באופן עצמאי או דרך חנויות וניתן להשיג את המוצרים שלהן רק דרך המפיצים השונים של החברה.

איך עובד המודל של שיווק רב שכבתי?

המודל של שיווק רב שכבתי הוא מודל פשוט מאוד להבנה אולם לכל חברה יש את הסייגים שלה, העמלות וההטבות שלה והאופן שבו היא מתגמלת את המפיצים. הרען של מודל שיווק רב שכבתי הוא שאדם שהביא אדם אחר למכור את מוצרי החברה ייהנה גם מהמכירות של אותו מפיץ שהצטרף דרכו.

שימו לב – הוא לא ירוויח מכך שהוא צרף מפיץ או מכך שהוא נדרש למכור לו מוצרים גם כן (אחרת מדובר במודל עסקי פחות מומלץ כיוון שפה זה עובד על צירוף אנשים בלבד ומחייב את המצטרפים לקנות ולהחזיק מלאי של מוצרים). הרווח של הוספת מפיץ אחר תחתיכם יגיע מהמכירות של אותו מפיץ. כלומר ברגע שהוא ימכור אתם תקבלו אחוזים בהתאם לדרגה שלו מתחתיכם. בדרך כלל התגמול יהיה גבוה יותר לקו הראשון של המפיצים, תגמול נמוך יותר לקו השני וכך הלאה…

לדוגמה:

אדם שהצטרף כמפיץ/זכיין לחברה הדוגלת בשיווק רב שכבתי. החברה נותנת לו לדוגמה 10% עמלה מכל מכירה. בנוסף עבור כל מכירה של אדם שהוא צרף באופן ישיר הוא ירוויח 5% נוספים (לא מהמכירות שלו עצמו אלא של האדם שהוא צרף). אם אותו אדם שהוא צרף גם כן מישהו אז כבר יש 3 שכבות של מפיצים – 2 שכבות נוספות תחת אותו מפיץ ראשון. תחת המפיץ השלישי הוא ירוויח נניח 3% מכל מכירה שלו ותחת המפיץ בשכבה הבאה עוד 2%…

עכשיו בואו ניתן להם שמות לצורך המחשה:

נניח שאיתי הוא מפיץ של חברה X ומקבל 10% עמלה מכל מכירה שהוא עושה.

איתי צרף את שלומי תחתיו, שלומי צירף את יעקב ויעקב צירף את רונית.

איתי, מלבד 10% עמלה על המכירות שהוא עצמו עושה, יקבל גם 5% מהמכירות שיעשה שלומי, 3% נוספים מהמכירות של שלומי ו2% נוספים מהמכירות של רונית – כי כולם תחתיו כביכול. שלומי ירוויח 5% על יעקב ו3% על רונית מלבד 10% על המכירות שלו עצמו. כלומר בזמן נתון החברה יכולה לחלק עד 20% מכל מכירה במידה וכך פועל המודל שלה. האחוזים והמכירה מתחלקים עד לעומק שאותו קבעה החברה. זהו למעשה שיווק רב שכתבי בגדול.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
MLM Experts
MLM Experts